Roton Racer, Joop zwetsloot, 50cc, 2 takt, ton daleman
50cc Roton race bike made by Ton Daleman, drivin by Joop Zwetsloot. He was a racer in the 70's and being a Dutch 50cc Champion. Joop was known as a very fast race starter.
Nationaal Veteranen Treffen Woerden 28 Augustus 1993:
Joop Zwetsloot on the Roton
Roton Drivers
- Ton Daleman
- Nico Polane
- Joop Zwetsloot
- Rein Gijsman
- John Koster
- Ronald Vingerhoed
- Luuk Harskamp
- Piet Pecht
- Ko Pecht
- Cees van Dongen
- Hans Knoppers
- Piet Rijlaarsdam
- Jan Visser
- Mindert Nieuwdam
- Joop Stap
- Wim van Beek
- Bart Remmerswaal
- Lech Jaworski
- George Looijesteyn
- Peter Looijesteyn
- Teunis van Wijk
- Gerrit v.d. Molen
- Frits Klomp
- Johan van Haaren
- Jozef Bergman
- Arend Rademaker
- Paul Rimmelzwaan
- Jos Schurgers
Left to Right: Joop Zwetsloot, Ton Daleman, Nico Polane and manager Alphons Siemerink.
Mooi artikel over Roton op Kreidler.nl forum
Wikipidea Info about Roton
Nice article on Maartens Kreidler Page about the Roton Team
Door Road Racing Tonnie op 30-5-2006 op in forum post: De Race verhalen van RRT
**************************Uniek**********************
****************ROTON 50cc wegracer met kenteken****************
In het verleden heb ik al eens uitgebreidt stilgestaan, bij het 50cc racemerk ROTON, gebouwd onder bezielende leiding van de supertechnicus en driver Ton Daleman, ook nadat Hemeyla en enkele familieleden van Ton lid waren geworden van de LRT, o.a drummergirrrrrl is er zeer uitvoerig ingegaan, op hetgeen Ton heeft betekend voor de racerij, wat een zeer groot respect verdient. Wat ik bedoel in mijn aanhef, Roton 50cc wegracer met kenteken,is het volgende. In 1974 heeft iemand de euvele moed gehad, om een ROTON wegraceframe, te voorzien van een Garelli raceblok, met roterende inlaat, en daar een kenteken voor aan te vragen, iets wat natuurlijk niet vanzelfsprekend is, gezien dat een frame voorzien moet zijn van een nummer, maar na overleg met Ton, hebben ze er het nummer 0021 ingeslagen, en nadat alles goed functioneerde, ook de verlichting, hebben ze een aanvraag ingedient, voor de techn keuring, wat in den Haag is afgenomen, en wat wonderwel geen problemen opleverde, niet voordat er een bouwtekening bijgevoegd moest worden, maar dat was nog niet alles, ook moest er een geluidsmeting plaatsvinden, en dit moest in Soesterberg gebeuren, alhoewel de bouwer dit rijdend vanuit Leiden kon doen, middels een 1 dags kenteken, maar een overijverige ambtenaar, had op dat 1 dags kenteken niet het merk ROTON ingevuld, maar NORTON, dus dat gaf weer een vertraging, uiteindelijk was de geluidsmeting binnen de perken, en kon enkele weken later het kenteken thuis verwacht worden, wat door interne problemen, toch wat langer heeft geduurd. En zo was er het unieke feit, dat het beroemde merk ROTON niet alleen op de pistes te zien was, maar ook gekentekend en wel op de Hollandse wegen, best wel uniek toch???
1974 Roton-Garelli straatracer van R. Geesink uit Leiden Bron: Motor 46, 15 november 1974
Jamathi 2 stroke 50cc
Info/Links:
Jamathi NL club
Jamathi Wikipedia
|
Foto's CR110:
bronnen onbekendFoto's van: http://www.h4.dion.ne.jp/~cr110/
Actie foto's CR110:
Lyn Garland op de CR110 in Suzuka 1962 | |
R. J. Smith wint op brands Hatch op CR110 | |
Shibata op de CR110 |
Classic Races CR110:
Dave Brearley op Donnington park met zijn CR110 racer in April 2002
Scaalmodel CR110:
Overige Foto's CR110:
CR110 (1962)
Honda Dream 50 (1997)